Jak zrobić klucz wolnego koła

Istnieje wiele różnych sposobów na wykonanie klucza wolnego koła. Podczas gdy ściągacz wolnego koła jest przeznaczony do demontażu tylnego koła, klucz do wolnego koła jest narzędziem używanym do pozycjonowania wrzeciona i gwintowania go w wolnym kole. Jak podaje serwis „tworcza przestrzen”, który podobnie jak nasz odpowiada na pytania „jak zrobić” – Jedna z metod polega na zastosowaniu psów z hartowanej stali i drogowskazu, które angażują pobliską infrastrukturę przydrożną. Dobrym przykładem może być stalowy drogowskaz lub ogrodzenie z siatki łańcuchowej. Jeśli nie masz dostępu do stołu warsztatowego, drogowskaz i aluminiowe ciało klucza freewheel są świetnym substytutem.

Najprostsza wersja freewheel składa się z dwóch piło-zębów sprężynujących dysków, które naciskają na siebie. Dysk napędowy blokuje się z zębami dysku napędzanego, który obraca się z tą samą prędkością. Kiedy dwa koła zębate poruszają się w przeciwnych kierunkach, dysk napędowy ślizga się po zębach dysku napędzanego, tworząc dźwięk klikania. Możesz również spróbować zrobić klucz wolnego koła do roweru, wykonując te same kroki.

Zanim zaczniesz, będziesz potrzebował klucza, pary szczypiec i smaru miedzianego. Będziesz potrzebował klucza wolnego koła do swojego roweru, więc upewnij się, że otrzymasz właściwy. Pamiętaj, że klucz do wolnego koła nie jest taki sam jak klucz do kasety, więc upewnij się, że dobrze wyczyścisz kasetę przed jego zamontowaniem. Jeśli użyjesz klucza, który ma zbyt duże zęby, może on uszkodzić interfejs kasety.

Możesz użyć dziurkacza do usunięcia wolnego koła. Aby usunąć wolne koło, włóż dziurkacz do otworu i stukaj w niego z obrotem przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Będziesz musiał to zrobić wielokrotnie, ponieważ każde stuknięcie może spowodować pęknięcie dziurkacza. Aby nie uszkodzić stalowego pierścienia, pamiętaj, aby lekko stukać w klucz wolnego koła. Następnie umieść wolne koło z powrotem na rowerze. Klucz jest Twój!

Po zainstalowaniu nowego wolnego koła, musisz sprawdzić, czy Twoja tylna przerzutka działa prawidłowo. Jeśli odczuwasz opór podczas pedałowania, może to być oznaka gwintu poprzecznego. Aby usunąć problem, możesz nasmarować wolne koło smarem i spróbować ponownie. Możesz również spróbować innego rodzaju smaru, na przykład silikonowego. W przypadku użycia smaru, upewnij się, że nasmarowałeś wolne koło przed jego zamontowaniem.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top